Jarno De Smet heeft als businesscoach al honderden kleine ondernemingen begeleid naar meer groei en financiële onafhankelijkheid. Bedrijven zelfsturend maken is zijn ultieme doel. Met gerichte advertenties op de verschillende sociale mediakanalen en door e-mailmarketing trekt hij heel wat bezoekers naar zijn website, bezoekers die effectief tot actie overgaan.
Wat hem echter stoorde, was dat het verkeer dat rechtstreeks naar zijn website kwam, niet het beoogde resultaat bereikte en niet de juiste doelgroep was. Dat deed deze businesscoach die marketing hoog in het vaandel draagt, pijn.
Niet op één paard wedden
Jarno predikt in zijn businesstrajecten dat je als bedrijf niet op één paard mag wedden om leads aan te trekken. Je bedrijf moet op verschillende kanalen zichtbaar zijn. Op sociale media lukte het deze groeistrateeg aardig om geïnteresseerden aan te zetten tot actie. Het was echter zijn website die niet de gewenste zichtbaarheid kreeg en scoorde hierdoor minder goed. Veel minder kwalitatieve leads waren het gevolg. Daarom nam hij Cowire onder de arm.
Kwalitatief webdesign leidt tot online succes
Cowire kreeg de opdracht een volledig nieuwe website te bouwen die meer en vooral kwalitatieve leads moest genereren.
Samen met Jarno zochten we naar een manier om websitebezoekers zo ver te krijgen om over te gaan tot actie nl. contact opnemen met deze businesscoach. Hiervoor werkten we een kwalitatief webdesign uit waar de klemtoon lag op het aanzetten van de bezoekers tot actie. Via verschillende leadgeneratoren lieten we de bezoekers laagdrempelig een optimalizationkit downloaden of een online strategiesessie boeken.
Waar er vroeger via de website bijna geen reactie kwam op deze weggevers, wordt er nu wél op doorgeklikt. Dit omdat we meer ingezet hebben op een sterk en aantrekkelijk design én de sterkten van het coachingbedrijf meer in de kijker zetten.
Sinds de nieuwe website online staat, krijgt Jarno veel meer kwalitatieve leads. Wie de tool downloadt of de sessie aanvraagt, wordt ook veel sneller klant. Dit wil zeggen dat de juiste doelgroep wordt bereikt, ze de weg naar de website vinden en daar al vaak worden overtuigd van de oplossing die wordt aangeboden.
Een website is dus niet zomaar een doel op zich. Het is een middel om klanten en leads binnen te halen én om uiteindelijk meer omzet te creëren.
Onze klant online impact en resultaat bezorgen, zijn altijd onze drijfveren
Groeien