Online marketingplan

-

Eerst strategie, dan (duurzame) resultaten

Als ondernemer heb je een businessplan. Maar een plan voor je online marketing? Daar kwam je nog niet aan toe, omdat je er geen tijd voor hebt of niet weet waar te beginnen.

Geef je bedrijf een boost met een passende online marketing strategie!

denken

STERKE ONLINE MARKETINGSTRATEGIE voor meer online impact

Je digitale strategie, dat is de ondergrond van je online business. Het fundament. De constructie die je bedrijf ondersteunt zodat je stabiel en duurzaam kan groeien (en blijven groeien). Het is dus cruciaal dat je dit aspect van je business goed aanpakt.

Kies je Cowire als partner? Dan ben je gerust. Want wij tekenen samen met jou een volledig online marketingplan uit. Eerder marketingadvies op maat nodig? Ook dan kan je bij ons terecht.

Klantgedreven

We gaan steevast the extra mile voor iedere klant.

Mensentaal

We vinden het cruciaal dat jij als klant snapt wat wij voor je doen.

Alle specialisten op één plek

Je kan bij ons terecht voor alles van online marketing.

Focus op resultaat

Jij wil maar één ding: resultaat. Wel, dat is exact waar wij voor gaan.

Jouw uitdaging

Als ondernemer heb je een businessplan. Maar een plan voor je online marketing? Daar kwam je nog niet aan toe, omdat je er geen tijd voor hebt of niet weet waar en hoe eraan te beginnen.

Het probleem: zonder marketing plan zijn je online marketingacties niets meer dan een goedbedoelde gok.

Bied je de juiste content aan? Aan de juiste doelgroep? Via de juiste kanalen? Geen idee? Dan weet je dus ook niet of de tijd en het geld die je in online marketing steekt ook maar iets zullen opleveren.

boxarrow-green-to-right
boxarrow-green-to-down

Ons voorstel

Op basis van een uitvoerige bedrijfs-, klant- en marktanalyse maken wij voor jou een online marketingplan waarmee je meteen aan de slag kan.

Wat kan je van ons verwachten?

boxarrow-yellow-to-down

Jouw resultaat

potloden
logo KMO-Portefeuille

Geïnteresseerd? Pak jouw voordeel!

Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% via de kmo-portefeuille.

FAQ Je hebt een vraag? Dan hebben wij hier een antwoord.

(Of je komt even op de koffie, da's nog gezelliger)

Om een gedragen online marketingplan op maat uit te werken, doorlopen we een aantal stappen:

  • Bedrijfsanalyse
    • Analyseren online aanwezigheid dmv verschillende audits
    • Bepalen marketingmix
    • Bepalen Unique Selling Proposition (USP)
    • Inventariseren touchpoints
    • Inventariseren indirecte beïnvloeders
    • Inventariseren strategische partners
  • Marktanalyse
    • Concurrentieanalyse
  • Klantenanalyse
    • Opstellen buyer persona
  • Opstellen online marketingplan
    • Uittekenen customer journey
    • Bepalen strategische marketingdoelstellingen
    • Opstellen online marketingjaarplan
    • Opstellen KPI-dashboard

Een online marketingstrategie biedt jou onder meer volgende voordelen:

  • beter inzicht in de doelgroep(en)

  • beter inzicht in de klantenreis

  • juiste inzet van online marketingkanalen

  • basis voor betrouwbare marketingbeslissingen

  • doelgericht en klantgericht werken

  • zorgt voor focus

  • zorgt voor consistentie

  • mogelijkheden om resultaten te meten en bij te sturen

  • geeft overzicht, rust en structuur

Zeker! Cowire is een geregistreerd dienstverlener voor de kmo-portefeuille voor de pijlers Advies (registratienummer: DV.A241120) en Opleiding (registratienummer: DV.O241121) op vlak van online marketing.

Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% voor kleine ondernemingen en een subsidie van 20% voor middelgrote ondernemingen via de kmo-portefeuille.

Wil je graag meer weten over wat deze interessante maatregel voor jouw bedrijf kan betekenen? Als geregistreerd dienstverlener begeleiden wij jou graag bij de aanvraag van deze subsidie.

  • Eenvoud
  • Driemaandelijkse opvolgmomenten
  • Onmiddellijk toepasbaar op je business
  • Faire investering (omdat we erkend zijn door de kmo-portefeuille, krijg je een deel terugbetaald)
  • Concreet plan van aanpak
  • Gestructureerd en overzichtelijk
  • Afstemming met offlinemarketing-activiteiten zodat het verhaal helemaal klopt
  • We nemen de tijd (zo’n 9 weken) en doen niet alles snel snel
  • Ook de uitvoering kan via ons

Buyer persona’s zijn voorstellingen van je ideale klant. Je maakt een fictief personage van je verschillende klanten. Je kan het zelfs personaliseren met een naam en visualiseren met een foto.

Kortom is een buyer persona een profiel van een voorbeeldkoper op basis van zijn/haar gedrag en doelen.

Buyer persona’s helpen ons om klanten beter te begrijpen. Hoe beter je ideale klanten zijn omschreven, hoe beter je weet hoe je hem/haar moet aanspreken en in welke content hij/zij is geïnteresseerd.

Wanneer je bv de pijnpunten van je persona’s kent, kan je die effectief gaan gebruiken in je sales en marketing.

De customer journey (klantenreis) is de weg die vreemden doorlopen totdat ze klant worden. Hierna kunnen zij zelf jouw product/dienst gaan promoten waardoor ze anderen aanzetten om de customer journey ook te doorlopen.

Bij elk contact met een organisatie bepaalt de klant steeds weer opnieuw wat je waard bent. Elk bezoek is weer een moment van waarheid.

Een customer journey gaat niet over het beschrijven van jouw ideale reis voor de klant, maar over de gewenste reis van de klant. Je kunt een klant niet verplichten om de door jouw gewenste journey af te leggen. Perfect inspelen op de klant zal niet altijd lukken, maar met behulp van customer journey mapping kan je wel de klantenervaring en je klantcontact sterk verbeteren.

Het See-Think-Do-Care-model van Google is de ideale manier om de customer journey van je gebruikers/klanten in kaart te brengen. Het model zorgt ervoor dat je weet wat er speelt in elke fase van de customer journey zodat je per fase de juiste aandacht aan je potentiële klant kan besteden.

De termen staan voor:

  • See: bezoekers moeten je zien
  • Think: hopelijk gaan deze bezoekers je overwegen
  • Do: ze voeren de gewenste actie uit en worden klant
  • Care: blijf om je klanten geven, zodat ze bij je terugkomen en je aanbevelen.

Een contentkalender is een handige tool die je helpt bij het plannen en organiseren van je content (wat, voor wie, wanneer, hoe, door wie). Het betreft zowel content voor je website als voor je sociale media. Een contentkalender bestaat in verschillende vormen (excel, kalender,…). Met een contentkalender publiceer je je content op het juiste moment, op het juiste kanaal en voor de juiste doelgroep.

Via een website-audit analyseren we alle essentiële onderdelen van je website: design, user experience, conversie,…

We analyseren onder meer:

  • structuur / navigatie
  • gebruiksvriendelijkheid
  • laadsnelheid
  • mobielvriendelijkheid
  • conversiegerichtheid
  • GDPR-compliance.

Via een content-audit gaan we na of je digitale inhoud bijdraagt aan het bereiken van je doelen, waaronder het bereiken van je doelgroep(en). Deze evaluatie omvat verschillende soorten content, zoals webpagina’s, blogposts, afbeeldingen, video’s en sociale media-inhoud.

We analyseren onder meer:

  • relevantie van de content
  • kwaliteit van de content
  • sluit content aan bij de doelgroep?
  • brengt content de gewenste boodschap over?
  • is de content consistent?
  • is er sprake van duplicate content?

Een social media-audit is een grondige evaluatie en analyse van je online aanwezigheid op diverse sociale mediaplatformen.

We analyseren onder meer:

  • aanwezigheid op verschillende sociale mediakanalen
  • activiteit op verschillende sociale mediakanalen
  • consistentie van branding over verschillende sociale mediakanalen.

Een SEO-audit is een grondige evaluatie van verschillende aspecten van jouw website die invloed hebben op de organische zoekresultaten.

We analyseren onder meer:

  • hoe goed de website geoptimaliseerd is voor zoekmachines
  • gebruikte zoekwoorden
  • zoekwoordposities
  • technische SEO-aspecten
  • kwaliteit en relevantie van backlinks.

Een betaalde advertentie-audit is een grondige evaluatie van je online advertentiecampagnes om de effectiviteit, efficiëntie en return on investment (ROI) ervan te beoordelen.

We analyseren onder meer:

  • keuze van advertentieplatforms
  • targetingcriteria
  • advertentie-inhoud
  • biedstrategieën
  • budgetbeheer
  • effectiviteit landingsspagina’s
  • conversieoptimalisatie
  • rendement op investering (ROI)
  • gebruik van KPI’s.

Via een e-mailmarketing-audit evalueren en analyseren we alle aspecten van een e-mailmarketingstrategie en -uitvoering. Deze audit biedt een diepgaand inzicht in de effectiviteit, relevantie en efficiëntie van de e-mailcampagnes.

We analyseren onder meer:

  • segmentatie en personalisatie doelgroepen
  • resultaten campagnes
  • relevantie content
  • verzendfrequentie
  • responspercentages
  • naleving van GDPR-regelgeving.

AH ZO? Jij bent benieuwd naar wat we nog meer doen?

Geert van Cowire

Klaar voor de sprong in je online marketing?
COWIRE is je partner in crime.