Online marketingplan

Op maat gemaakt en direct inzetbaar: jouw plan van aanpak voor digitale groei

-

Strategie eerst, daarna duurzame resultaten

Elke ondernemer heeft een businessplan, maar heb je ook al nagedacht over een plan voor je online marketing? Vaak blijft dat liggen omdat je er geen tijd voor hebt of niet goed weet waar te beginnen.

Geef je business een boost met een op maat gemaakt plan van aanpak voor je online marketing!

denken

No-nonsense plan van aanpak voor meer online impact

Bij Cowire weten we dat digitale strategieën niet over theoretische concepten gaan, maar wel om concrete acties die meetbare resultaten opleveren.

Onze aanpak is no-nonsense en gebaseerd op evidence-based analyses, zodat we onmiddellijk waarde kunnen leveren aan onze klanten.

We bieden daarom een klantgebaseerd menu aan, afgestemd op jouw specifieke behoeften.

Cowire staat voor directe, praktische oplossingen die meteen inzetbaar zijn. Onze strategieën zijn geen dure verhalen of abstracte tips, maar omvatten concrete tactische en operationele aanbevelingen die direct impact maken.

Jouw uitdaging

Onze no-nonsense strategieën zijn ontworpen om direct inzetbaar te zijn, zodat je kunt profiteren van concrete, operationele aanbevelingen die je helpen om je doelen te bereiken.

Wij helpen je met een grondige nulmeting en een strategisch actieplan dat je direct inzetbare adviezen biedt om je online prestaties te verbeteren.

Bij Cowire bieden we strategische ondersteuning om je startup op de juiste manier te positioneren voor investeerders om zo je kansen op succesvolle fondsenwerving te vergroten.

Onze modulaire aanpak biedt je precies de tools en inzichten die je nodig hebt om efficiënt te schalen zonder tijd te verliezen.

Wij bieden je een actieplan dat niet alleen strategisch is, maar ook direct uitvoerbare stappen bevat, zodat je team gericht aan de slag kan en je marketinginspanningen optimaal worden benut.

Herken jij jezelf in één van deze situaties? Laat ons je helpen met onze op maat gemaakte oplossingen die echt impact maken.

Ons voorstel

Bij Cowire begrijpen we dat elk bedrijf uniek is en specifieke uitdagingen kent. Daarom bieden wij een klantgebaseerd menu aan afgestemd op jouw specifieke noden.

boxarrow-yellow-to-down

In 3 stappen naar een succesvolle online strategie

We kiezen voor een praktische werkwijze die snel leidt tot een passend actieplan.

Hierbij hanteren we ons beproefde 3-stappenplan.

We starten met een grondige digitale nulmeting om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige maturiteit van jouw online marketing. Door objectieve data-analyse identificeren we sterke punten, knelpunten en kansen.

De maturiteitsscan evalueert de marketingvolwassenheid en identificeert de noodzakelijke inspanningen voor groei.

Vervolgens bepalen we de basiselementen die noodzakelijk zijn voor een effectieve online marketingstrategie:

Merkpositionering

Hoe je merk uniek en aantrekkelijk is in de gedachten van je doelgroep (focus op ‘hoe’)

Waardepropositie

De unieke waarde die je product of dienst biedt aan je klanten en waarom ze voor jou zouden moeten kiezen (focus op ‘wat’).

USP (Unique Selling Proposition)

Het onderscheidende kenmerk van je product of dienst dat het beter maakt dan dat van de concurrentie.

Buyer persona

Een gedetailleerd profiel van je ideale klant. Dit zal helpen om de marketingboodschappen en kanalen beter af te stemmen.

Digitale marketingmix

De combinatie van digitale marketingkanalen en strategieën die worden gebruikt om je merk online te promoten.

Customer journey

De route die een klant aflegt vanaf het eerste contact met je merk tot aan de aankoop en daarna. We gebruiken hiervoor het See-Think-Do-Care-model van Google.

Digital marketing KPI-dashboard

Een overzichtelijke weergave van de belangrijkste prestatie-indicatoren voor je online marketing.

Contentkalender

Een gestructureerde aanpak voor het aanbieden van de juiste content aan de juiste doelgroep via de juiste online kanalen op het juiste moment.

Op basis van de audits en de fundamenten stellen we een modulaire menu-gebaseerde roadmap op. Dit plan van aanpak biedt concrete, direct toepasbare tactische en operationele suggesties om jouw digitale aanwezigheid te versterken.

We creëren een digitale roadmap inclusief timing en budgetramingen. Een concreet actieplan op een overzichtelijke tijdlijn dus.

We vermelden tevens de tools om de implementatie, optimalisatie en meting van het strategische plan mogelijk te maken.

Jouw resultaat dankzij onze digitale roadmap

Enkele cijfers

Enkele statistieken die het belang van een goed doordachte online marketingstrategie onderstrepen:

potloden
logo KMO-Portefeuille

Geïnteresseerd? Pak jouw voordeel!

Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% via de kmo-portefeuille.

Waarom klanten met Cowire werken?

Bij Cowire willen we het onderscheid maken en dat weerspiegelen we in onze aanpak. Kies je voor ons, dan kies je voor:

Duurzame partner

Jouw vaste contactpersoon ondersteunt jou proactief met deskundig advies en effectieve strategieën

Ervaring

Een team van ervaren marketeers onder 1 dak. Zo heb je meteen alle expertises en vakkennis in huis

To-the-point

We hanteren geen vage beloftes of ingewikkelde plannen. We geloven in een concrete en resultaatgerichte aanpak

Korte lijnen

Je bent steeds in direct contact met onze experts, wat zorgt voor een snelle opvolging en heldere communicatie

FAQ Je hebt een vraag? Dan hebben wij hier een antwoord.

(Of je komt even op de koffie, da's nog gezelliger)

Een online marketingstrategie biedt jou onder meer volgende voordelen:

  • beter inzicht in de doelgroep(en)

  • beter inzicht in de klantenreis

  • juiste inzet van online marketingkanalen

  • basis voor betrouwbare marketingbeslissingen

  • doelgericht en klantgericht werken

  • zorgt voor focus

  • zorgt voor consistentie

  • mogelijkheden om resultaten te meten en bij te sturen

  • geeft overzicht, rust en structuur

Zeker! Cowire is een geregistreerd dienstverlener voor de kmo-portefeuille voor de pijlers Advies (registratienummer: DV.A241120) en Opleiding (registratienummer: DV.O241121) op vlak van online marketing.

Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% voor kleine ondernemingen en een subsidie van 20% voor middelgrote ondernemingen via de kmo-portefeuille.

Wil je graag meer weten over wat deze interessante maatregel voor jouw bedrijf kan betekenen? Als geregistreerd dienstverlener begeleiden wij jou graag bij de aanvraag van deze subsidie.

  • Eenvoud
  • Driemaandelijkse opvolgmomenten
  • Onmiddellijk toepasbaar op je business
  • Faire investering (omdat we erkend zijn door de kmo-portefeuille, krijg je een deel terugbetaald)
  • Concreet plan van aanpak
  • Gestructureerd en overzichtelijk
  • Afstemming met offlinemarketing-activiteiten zodat het verhaal helemaal klopt
  • We nemen de tijd (zo’n 9 weken) en doen niet alles snel snel
  • Ook de uitvoering kan via ons

Buyer persona’s zijn voorstellingen van je ideale klant. Je maakt een fictief personage van je verschillende klanten. Je kan het zelfs personaliseren met een naam en visualiseren met een foto.

Kortom is een buyer persona een profiel van een voorbeeldkoper op basis van zijn/haar gedrag en doelen.

Buyer persona’s helpen ons om klanten beter te begrijpen. Hoe beter je ideale klanten zijn omschreven, hoe beter je weet hoe je hem/haar moet aanspreken en in welke content hij/zij is geïnteresseerd.

Wanneer je bv de pijnpunten van je persona’s kent, kan je die effectief gaan gebruiken in je sales en marketing.

De customer journey (klantenreis) is de weg die vreemden doorlopen totdat ze klant worden. Hierna kunnen zij zelf jouw product/dienst gaan promoten waardoor ze anderen aanzetten om de customer journey ook te doorlopen.

Bij elk contact met een organisatie bepaalt de klant steeds weer opnieuw wat je waard bent. Elk bezoek is weer een moment van waarheid.

Een customer journey gaat niet over het beschrijven van jouw ideale reis voor de klant, maar over de gewenste reis van de klant. Je kunt een klant niet verplichten om de door jouw gewenste journey af te leggen. Perfect inspelen op de klant zal niet altijd lukken, maar met behulp van customer journey mapping kan je wel de klantenervaring en je klantcontact sterk verbeteren.

Het See-Think-Do-Care-model van Google is de ideale manier om de customer journey van je gebruikers/klanten in kaart te brengen. Het model zorgt ervoor dat je weet wat er speelt in elke fase van de customer journey zodat je per fase de juiste aandacht aan je potentiële klant kan besteden.

De termen staan voor:

  • See: bezoekers moeten je zien
  • Think: hopelijk gaan deze bezoekers je overwegen
  • Do: ze voeren de gewenste actie uit en worden klant
  • Care: blijf om je klanten geven, zodat ze bij je terugkomen en je aanbevelen.

Een contentkalender is een handige tool die je helpt bij het plannen en organiseren van je content (wat, voor wie, wanneer, hoe, door wie). Het betreft zowel content voor je website als voor je sociale media. Een contentkalender bestaat in verschillende vormen (excel, kalender,…). Met een contentkalender publiceer je je content op het juiste moment, op het juiste kanaal en voor de juiste doelgroep.

Via een website-audit analyseren we alle essentiële onderdelen van je website: design, user experience, conversie,…

We analyseren onder meer:

  • structuur / navigatie
  • gebruiksvriendelijkheid
  • laadsnelheid
  • mobielvriendelijkheid
  • conversiegerichtheid
  • GDPR-compliance.

Via een content-audit gaan we na of je digitale inhoud bijdraagt aan het bereiken van je doelen, waaronder het bereiken van je doelgroep(en). Deze evaluatie omvat verschillende soorten content, zoals webpagina’s, blogposts, afbeeldingen, video’s en sociale media-inhoud.

We analyseren onder meer:

  • relevantie van de content
  • kwaliteit van de content
  • sluit content aan bij de doelgroep?
  • brengt content de gewenste boodschap over?
  • is de content consistent?
  • is er sprake van duplicate content?

Een social media-audit is een grondige evaluatie en analyse van je online aanwezigheid op diverse sociale mediaplatformen.

We analyseren onder meer:

  • aanwezigheid op verschillende sociale mediakanalen
  • activiteit op verschillende sociale mediakanalen
  • consistentie van branding over verschillende sociale mediakanalen.

Een SEO-audit is een grondige evaluatie van verschillende aspecten van jouw website die invloed hebben op de organische zoekresultaten.

We analyseren onder meer:

  • hoe goed de website geoptimaliseerd is voor zoekmachines
  • gebruikte zoekwoorden
  • zoekwoordposities
  • technische SEO-aspecten
  • kwaliteit en relevantie van backlinks.

Een betaalde advertentie-audit is een grondige evaluatie van je online advertentiecampagnes om de effectiviteit, efficiëntie en return on investment (ROI) ervan te beoordelen.

We analyseren onder meer:

  • keuze van advertentieplatforms
  • targetingcriteria
  • advertentie-inhoud
  • biedstrategieën
  • budgetbeheer
  • effectiviteit landingsspagina’s
  • conversieoptimalisatie
  • rendement op investering (ROI)
  • gebruik van KPI’s.

Via een e-mailmarketing-audit evalueren en analyseren we alle aspecten van een e-mailmarketingstrategie en -uitvoering. Deze audit biedt een diepgaand inzicht in de effectiviteit, relevantie en efficiëntie van de e-mailcampagnes.

We analyseren onder meer:

  • segmentatie en personalisatie doelgroepen
  • resultaten campagnes
  • relevantie content
  • verzendfrequentie
  • responspercentages
  • naleving van GDPR-regelgeving.
Geert van Cowire

Creëer duurzame online impact met een op maat gemaakt plan van aanpak.