Eerst strategie, dan (duurzame) resultaten
Als ondernemer heb je een businessplan. Maar een plan voor je online marketing? Daar kwam je nog niet aan toe, omdat je er geen tijd voor hebt of niet weet waar te beginnen.
Geef je bedrijf een boost met een passende online marketing strategie!
Je digitale strategie, dat is de ondergrond van je online business. Het fundament. De constructie die je bedrijf ondersteunt zodat je stabiel en duurzaam kan groeien (en blijven groeien). Het is dus cruciaal dat je dit aspect van je business goed aanpakt.
Kies je Cowire als partner? Dan ben je gerust. Want wij tekenen samen met jou een volledig online marketingplan uit. Eerder marketingadvies op maat nodig? Ook dan kan je bij ons terecht.
We gaan steevast the extra mile voor iedere klant.
We vinden het cruciaal dat jij als klant snapt wat wij voor je doen.
Je kan bij ons terecht voor alles van online marketing.
Jij wil maar één ding: resultaat. Wel, dat is exact waar wij voor gaan.
Als ondernemer heb je een businessplan. Maar een plan voor je online marketing? Daar kwam je nog niet aan toe, omdat je er geen tijd voor hebt of niet weet waar en hoe eraan te beginnen.
Het probleem: zonder marketing plan zijn je online marketingacties niets meer dan een goedbedoelde gok.
Bied je de juiste content aan? Aan de juiste doelgroep? Via de juiste kanalen? Geen idee? Dan weet je dus ook niet of de tijd en het geld die je in online marketing steekt ook maar iets zullen opleveren.
Op basis van een uitvoerige bedrijfs-, klant- en marktanalyse maken wij voor jou een online marketingplan waarmee je meteen aan de slag kan.
Wat kan je van ons verwachten?
Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% via de kmo-portefeuille.
Om een gedragen online marketingplan op maat uit te werken, doorlopen we een aantal stappen:
Een online marketingstrategie biedt jou onder meer volgende voordelen:
beter inzicht in de doelgroep(en)
beter inzicht in de klantenreis
juiste inzet van online marketingkanalen
basis voor betrouwbare marketingbeslissingen
doelgericht en klantgericht werken
zorgt voor focus
zorgt voor consistentie
mogelijkheden om resultaten te meten en bij te sturen
geeft overzicht, rust en structuur
Zeker! Cowire is een geregistreerd dienstverlener voor de kmo-portefeuille voor de pijlers Advies (registratienummer: DV.A241120) en Opleiding (registratienummer: DV.O241121) op vlak van online marketing.
Dit traject komt in aanmerking voor een subsidie van 30% voor kleine ondernemingen en een subsidie van 20% voor middelgrote ondernemingen via de kmo-portefeuille.
Wil je graag meer weten over wat deze interessante maatregel voor jouw bedrijf kan betekenen? Als geregistreerd dienstverlener begeleiden wij jou graag bij de aanvraag van deze subsidie.
Buyer persona’s zijn voorstellingen van je ideale klant. Je maakt een fictief personage van je verschillende klanten. Je kan het zelfs personaliseren met een naam en visualiseren met een foto.
Kortom is een buyer persona een profiel van een voorbeeldkoper op basis van zijn/haar gedrag en doelen.
Buyer persona’s helpen ons om klanten beter te begrijpen. Hoe beter je ideale klanten zijn omschreven, hoe beter je weet hoe je hem/haar moet aanspreken en in welke content hij/zij is geïnteresseerd.
Wanneer je bv de pijnpunten van je persona’s kent, kan je die effectief gaan gebruiken in je sales en marketing.
De customer journey (klantenreis) is de weg die vreemden doorlopen totdat ze klant worden. Hierna kunnen zij zelf jouw product/dienst gaan promoten waardoor ze anderen aanzetten om de customer journey ook te doorlopen.
Bij elk contact met een organisatie bepaalt de klant steeds weer opnieuw wat je waard bent. Elk bezoek is weer een moment van waarheid.
Een customer journey gaat niet over het beschrijven van jouw ideale reis voor de klant, maar over de gewenste reis van de klant. Je kunt een klant niet verplichten om de door jouw gewenste journey af te leggen. Perfect inspelen op de klant zal niet altijd lukken, maar met behulp van customer journey mapping kan je wel de klantenervaring en je klantcontact sterk verbeteren.
Het See-Think-Do-Care-model van Google is de ideale manier om de customer journey van je gebruikers/klanten in kaart te brengen. Het model zorgt ervoor dat je weet wat er speelt in elke fase van de customer journey zodat je per fase de juiste aandacht aan je potentiële klant kan besteden.
De termen staan voor:
Een contentkalender is een handige tool die je helpt bij het plannen en organiseren van je content (wat, voor wie, wanneer, hoe, door wie). Het betreft zowel content voor je website als voor je sociale media. Een contentkalender bestaat in verschillende vormen (excel, kalender,…). Met een contentkalender publiceer je je content op het juiste moment, op het juiste kanaal en voor de juiste doelgroep.
Via een website-audit analyseren we alle essentiële onderdelen van je website: design, user experience, conversie,…
We analyseren onder meer:
Via een content-audit gaan we na of je digitale inhoud bijdraagt aan het bereiken van je doelen, waaronder het bereiken van je doelgroep(en). Deze evaluatie omvat verschillende soorten content, zoals webpagina’s, blogposts, afbeeldingen, video’s en sociale media-inhoud.
We analyseren onder meer:
Een social media-audit is een grondige evaluatie en analyse van je online aanwezigheid op diverse sociale mediaplatformen.
We analyseren onder meer:
Een SEO-audit is een grondige evaluatie van verschillende aspecten van jouw website die invloed hebben op de organische zoekresultaten.
We analyseren onder meer:
Een betaalde advertentie-audit is een grondige evaluatie van je online advertentiecampagnes om de effectiviteit, efficiëntie en return on investment (ROI) ervan te beoordelen.
We analyseren onder meer:
Via een e-mailmarketing-audit evalueren en analyseren we alle aspecten van een e-mailmarketingstrategie en -uitvoering. Deze audit biedt een diepgaand inzicht in de effectiviteit, relevantie en efficiëntie van de e-mailcampagnes.
We analyseren onder meer:
Groeien