Vind klanten via Facebook en Instagram
Wist je dat Facebook in 2023 wereldwijd 2 miljard actieve gebruikers kent, waarvan 8 miljoen in België? 80 % van de Belgische gebruikers logt één keer per dag in en 54 % meerdere keren per dag. Wil je consumenten bereiken, dan is Facebook een ideaal medium.
Daartegenover staat dat amper 43 % van de Belgische bedrijven een Facebook-bedrijfspagina heeft. Meer dan de helft van de bedrijven mist zo een grote kans op zichtbaarheid. Dit terwijl hun doelgroep manifest op Facebook aanwezig is.
Waar wachten we dus nog op? Cowire helpt je je weg te vinden in de wereld van Meta.
Adverteren op Facebook en Instagram – de socialemediakanalen van Meta – is een goede manier om je business te promoten bij het grote publiek. Maar jij doet het nog niet.
Of je bent er wel mee bezig, hebt er misschien zelfs een ‘expert’ voor ingeschakeld, maar je bent teleurgesteld over de resultaten. En je mist de tijd en kennis om jezelf erin te verdiepen.
Wij zetten een advertentiecampagne voor je op. Dankzij de vele targetingmogelijkheden kunnen we heel gedetailleerd kiezen wie jouw advertentie te zien krijgt (en wie niet). Zo vergroten we de kans dat wie je advertentie ziet, er ook positief op reageert.
We maken altijd verschillende advertenties, die we vervolgens testen en bijsturen. Zo zorgen we ervoor dat jouw doelgroep op elk moment de meest overtuigende advertentie te zien krijgt.
Via retargeting tonen we gepersonaliseerde advertenties aan mensen die ooit je website hebben bezocht. Want hoe vaker je op hun netvlies verschijnt, hoe groter de kans dat ze ooit iets van je kopen.
Met de advertentietool van Facebook heb je oneindig veel targetingmogelijkheden. Eerst en vooral bepaal je de demografische gegevens (geslacht, leeftijd, land, beroep …). Dan kies je de interesses van jouw doelgroep. Hier kan je heel ver in gaan. Wanneer je dit goed instelt, komt de advertentie in de nieuwsfeed van jouw doelpubliek. Je kan zelfs identiek dezelfde doelgroep van jouw concurrenten instellen.
Bezoekers van jouw website hebben interesse in wat je verkoopt of aanbiedt. Via remarketing zorgen we ervoor dat ze via juist ingestelde advertenties jouw bedrijf opnieuw tegenkomen op Facebook. Zo laten we jouw producten opnieuw weergeven aan bezoekers die deze producten hebben bekeken of ze aan hun winkelwagentje hebben toegevoegd zonder te kopen. Hoe vaker je op hun netvlies verschijnt, hoe meer kans dat ze ooit een aankoop doen. Opnieuw is dus hier de juiste bepaling van de doelgroep cruciaal.
De kosten voor adverteren op Meta kunnen variëren en zijn afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de doelgroep, de advertentie-indeling, de duur van de advertentiecampagne en de concurrentie. Meta hanteert een veilingmodel waarbij adverteerders bieden op advertentieruimte. Naast het advertentiebudget heb je de éénmalige kost voor de setup en een maandelijkse kosten voor de opvolging en rapportering.
Bij het meten van de prestaties van Meta-advertenties zijn er verschillende belangrijke KPI’s (Key Performance Indicators) die je kunt volgen. Hier zijn enkele van de meest relevante KPI’s voor het meten van de effectiviteit van je Meta-advertentiecampagnes:
Het is belangrijk om deze KPI’s regelmatig te monitoren en te analyseren om inzicht te krijgen in de prestaties van je Facebook-advertenties en om je strategie indien nodig aan te passen.
Groeien