Wat is e-mailmarketing

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij je (potentiële) klanten direct benadert via e-mail. Mits op de juiste manier gebruikt, kan e-mailmarketing een zeer krachtig middel zijn.

E-mailmarketing is een krachtige strategie die wordt ondersteund door een scala aan handige tools en hulpmiddelen. Deze instrumenten spelen een cruciale rol bij het creëren, beheren en optimaliseren van succesvolle e-mailcampagnes.

  • Mailchimp: biedt een scala aan functies en tools die bedrijven en marketeers helpen bij het creëren, verzenden en beheren van effectieve e-mailcampagnes
  • HubSpot: Naast e-mailmarketing biedt HubSpot CRM-functionaliteit, automatisering, rapportage en integraties met andere marketingtools.
  • Brevo (SendinBlue): Deze tool combineert e-mailmarketing met SMS-campagnes en marketingautomatisering voor een alles-in-één benadering.
  • ActiveCampaign: Een krachtig platform voor e-mailautomatisering, CRM en marketingautomatisering, ideaal voor geavanceerdere strategieën.
  • Drip: Gericht op e-commerce, biedt Drip geavanceerde automatisering en segmentatie om gepersonaliseerde e-commerce e-mails te leveren.
  • MailerLite: Een gebruiksvriendelijke tool met e-mailautomatisering, landingspagina’s en pop-ups om abonnees te converteren.