Online marketing uitbesteden of zelf uitvoeren?

BLOG.
Online marketing uitbesteden of zelf uitvoeren?

Twijfel je over zelf doen of uitbesteden van online marketing? Hier zijn je opties!

Bij online marketing is het voor bedrijven essentieel om een sterke online aanwezigheid te hebben. Een professionele website, gerichte marketingcampagnes en continue optimalisatie zijn cruciaal om jouw doelgroep te bereiken, te engageren en te converteren naar loyale klanten.

Besef je dat er op dat gebied nog veel moet gebeuren voor het succes van jouw bedrijf?

Tot nu toe heb je de marketing zelf gedaan, maar je weet dat er meer consistente resultaten nodig zijn om de bedrijfsdoelen te behalen. Met andere woorden, er is expertise nodig om je marketing effectief voor jou te laten werken.

De bereidheid om te investeren is er, maar dan sta je voor een keuze: een eigen marketingteam opzetten of je online marketing uitbesteden?

Een intern marketingteam

Een eigen (intern) marketingteam samenstellen kan een serieuze uitdaging lijken en eerlijk gezegd is dat ook zo. Er zijn natuurlijk ook voordelen die deze optie het overwegen waard maken:

1. Behoud van controle

Door je marketing in eigen huis te houden, is er volledige controle over alle aspecten. Van medewerkers en tools tot de strategie die wordt uitgetekend. Een intern marketingteam kan zich volledig richten op de details van het marketingplan. Ze zijn vooral ook nauw betrokken bij het succes van alle marketingactiviteiten voor de groei van het bedrijf. Dit is ook hun enige focus.

2. Interne betrokkenheid

Een intern marketingteam werkt exclusief voor het bedrijf. Hun betrokkenheid voor het merk, en hun kennis en ervaring in de sector zijn natuurlijk een meerwaarde in elke strategie en campagne die ze zullen ontwikkelen. Ze kennen de lange termijndoelstellingen van het bedrijf en denken vanuit ownership breed mee over hoe deze kunnen worden bereikt.

3. Snelle uitvoering

Als alle marketingactiviteiten intern worden geregeld, volgt meestal een snelle uitvoering. Als enige ‘opdrachtgever’ voor het team, hebben ze hun volledige aandacht en focus bij het merk. Beslissingen kunnen snel genomen worden, zo kunnen ze snel schakelen, meteen wijzigingen aanbrengen en op korte tijd de resultaten ervan zien.

Hoewel het zelf doen van je marketingactiviteiten voordelen biedt, zijn er natuurlijk ook nadelen om te overwegen. Een intern marketingteam samenstellen is een serieuze sprong. Vaste medewerkers aanwerven, is een serieuze investering. Bepalen welke expertises je nodig hebt in het team, ligt niet altijd voor de hand. En hoe trek je het talent dan aan? Vaak is ook niet het budget voorhanden om dezelfde tools en technologieën te gebruiken zoals een professioneel marketingbureau dat doet. Dit kan de effectiviteit en mogelijkheden van je marketingactiviteiten beperken. Het beheren van online marketingcampagnes is een continue proces dat planning, creatie, uitvoering, analyse en optimalisatie vereist. Dit kan een aanzienlijke belasting zijn voor het team, vooral als ze naast online marketing ook andere verantwoordelijkheden dragen.

Online marketing uitbesteden

Marketing is kostbaar en het kost ook tijd. Als ondernemer wil je dat je marketingstrategieën niet alleen effectief zijn, maar ook efficiënt uitgevoerd worden. Daarom kan het uitbesteden van je online marketing een strategische zet zijn die je bedrijf naar snellere en betere resultaten brengt binnen een vooropgesteld budget. We zetten de drie belangrijkste voordelen op een rijtje:

1. Focus op kerntaken

Door je marketing uit te besteden, kan je bedrijf zicht volledig richten op de kernactiviteiten. Dit verhoogt je efficiëntie en productiviteit.

2. Kennis en ervaring van experts

Marketingbureaus zoals Cowire beschikken over een team van ervaren professionals die up-to-date zijn met de nieuwste trends en technieken. Ze hebben de kennis en expertise om effectieve strategieën te ontwikkelen en uit te voeren.

3. Vaak betere resultaten en dus een hoger rendement op je investering (ROI)

Digitale experten weten welke strategieën werken en hoe ze deze moeten implementeren om maximale resultaten te behalen. Dit leidt vaak tot een hogere ROI dan wanneer je zelf je marketing zou doen.

De keuze tussen (online) marketing in huis of dit uitbesteden hangt dus af van verschillende factoren, zoals je budget, tijd, expertise en bedrijfsdoelen. Daarom bieden we bij Cowire diensten op maat van deze factoren zodat ze aansluiten bij de noden van elk bedrijf.

Ben je dus op zoek naar volledige ondersteuning van je online marketing of wil je enkel een aantal specifieke taken uitbesteden?

Dan is Cowire je partner crime. Intern kunnen je medewerkers zich dan richten op hun eigen specialisaties, terwijl onze experts zich bekommeren om de zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van jouw online aanwezigheid.

Wil je meer weten over online marketing en hoe je het kunt inzetten voor jouw bedrijf?
Weet je niet zeker waar te beginnen?

Wij geven je graag advies.

Klantgedreven

We gaan steevast the extra mile voor iedere klant.

Mensentaal

We vinden het cruciaal dat jij als klant snapt wat wij voor je doen.

Alle specialisten op één plek

Je kan bij ons terecht voor alles van online marketing.

Focus op resultaat

Jij wil maar één ding: resultaat. Wel, dat is exact waar wij voor gaan.

Like this? Delen mag!

Inspiratie nodig? Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je in op de nieuwsbrief!

Geert van Cowire

Klaar voor de sprong in je online marketing?
COWIRE is je partner in crime.