Hoe schrijf je een sterke ‘over ons’ pagina?

BLOG.
Hoe schrijf je een sterke ‘over ons’ pagina?

Een website moet een duidelijke structuur hebben.
Bezoekers moeten immers gemakkelijk de informatie terugvinden waarnaar ze op zoek zijn.
Zo verwachten ze een homepagina, dienstenpagina’s en uiteraard ook een ‘over ons’ pagina.
Bezoekers willen weten met wie ze te maken hebben.
Deze pagina is altijd heel populair.
Je zou er versteld van staan hoeveel bezoekers deze pagina aanklikken.

Daarom is een goede ‘over ons’ pagina of ‘over mij’ pagina heel belangrijk.

In deze blog geven wij jou wat tips mee om deze pagina aantrekkelijk te maken voor de bezoeker van jouw website.

8 tips voor een sterke ‘over ons’ pagina


1. Start met een sterke binnenkomer

Ja, echt. Val met de deur in huis. Zorg dat je onmiddellijk de aandacht trekt.
Kruip in de huid van je webbezoekers en vertel wat zij nodig hebben, waar zij op zoek naar zijn.
En dan spreek jij over de oplossingen die jij en jouw bedrijf hen kunnen bieden.

2. Bepaal jouw unieke waarden, doelen en missie

Iedereen vindt zichzelf de beste. Een goede ingesteldheid.
Maar waarom ben jij of is jouw bedrijf zo goed?
Waar sta je voor?
Wat wil je bereiken?
Vertel over je missie, je visie en je doelen.
En vooral, waarom ben jij zo bijzonder en anders dan je collega’s?
Welke meerwaarde bied jij jouw klanten aan?
Hier mag je echt de persoonlijke toer op gaan.
People by from people.
Altijd, ook al ben je een bedrijf.

3. Toon jezelf

Een bedrijf wordt altijd gerund door mensen. Of het nu een eenmanszaak is of een kmo.
Plaats een foto van jezelf of van je team op je ‘over ons’ pagina’.
Een goede, dynamische foto van jezelf zegt meer dan 100 woorden en is belangrijk voor je uitstraling.
Vertel ook waarom jij ooit begonnen bent met je bedrijf en waarom dit de job van je leven is.
Hoe sympathieker mensen je vinden, hoe meer dat ze jou iets gunnen.

4. Een overtuigende testimonial

Jij kan wel zeggen dat je klanten tevreden zijn.
Het wordt pas geloofwaardig wanneer deze klanten dit over jou en jouw bedrijf vertellen.
Laat tevreden klanten in een filmpje of een testimonial aan het woord.
Het trekt heel veel twijfelaars over de schreef om toch voor jou te kiezen.
Je hoeft de testimonials trouwens niet zelf te verzamelen. Je kan hiervoor een externe persoon inschakelen die jouw klanten contacteert.
Wedden dat je nog interessante zaken te weten komt die jij nog niet wist?

5. Een pittige anekdote

Mensen houden van verhalen.
En het hoeven echt niet de spectaculaire story’s te zijn.
Wat voor jou vanzelfsprekend lijkt is voor anderen niet zo.
Laat jouw webbezoekers meekijken achter de schermen.
Laat hen meegenieten van jouw successen.
Je mag best trots zijn op je verwezenlijkingen.
Maak het visueel met foto’s, filmpjes of een korte tekst.
Dit komt zeker positief over en je creëert vertrouwen bij je digitale bezoekers.

6. Het team vertelt…

Werk je met een team?
Geef jouw medewerkers dan ook een gezicht op je website.
Toon met wie je samenwerkt, vertel wat hun taak is en zet er eventueel iets leuks bij.
Of nog beter, laat ze aan het woord.
Potentiële klanten weten zo naar wie ze moeten vragen en kunnen een gezicht plakken op de persoon aan de lijn of die een mail verstuurt.
Je team ook een plek geven op jouw website komt altijd positief over.

7. Kort en krachtig

Mensen lezen niet graag.
En zeker al geen lange teksten.
Maak je ‘over ons’ pagina daarom kort en krachtig.
Vermijd ellenlange teksten.
Gebruik quotes, blokjes tekst, foto’s,… varieer.
Geef de mensen de goesting om te blijven scrollen op de pagina en niet de kans om weg te klikken.
Vergeet ook niet regelmatig je pagina te updaten.
Klantengetuigenissen van enkele jaren terug hebben geen effect meer en wanneer een medewerker vertrekt, verwijder je die persoon ook het best van je website.
Maak van je ‘over ons’ pagina een dynamische pagina.

8. De beslissende klik op de knop…

Naast een krachtige tekst en een mooie lay-out mag een call to action niet ontbreken.
Die moet trouwens op iedere pagina staan.
Bezoekers hebben een duwtje nodig om een volgende stap te zetten.
Een offerte aanvragen, een e-book downloaden, vragen om contact met hen op te nemen, ingaan op een promotie …

Wanneer je met Cowire in zee gaat om jouw nieuwe website vorm te geven, dan hebben wij hier allemaal oog voor.

Onze copywriters zijn ervaren in het verwoorden van jouw boodschap.
Zij weten hoe ze de bezoekers op jouw website moeten boeien.

Onze videomarketeer brengt jouw uniek verhaal in beeld met een boeiende bedrijfsfilm. Laat klantengetuigenissen filmen door ons professioneel team en maak indruk op mogelijke leads.

Werk samen met onze professionele fotograaf en boost je bedrijf met haarscherpe veelzeggende beelden.

Kort, krachtig, niet te veel blablabla, maar wel de informatie die jouw (potentiële) klant aantrekt.

Like this? Delen mag!

Inspiratie nodig? Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je in op de nieuwsbrief!

Geert van Cowire

Klaar voor de sprong in je online marketing?
COWIRE is je partner in crime.